Blog

SORTOWANIE WG DATY OCENY AUTORA
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Na czym polega deja vu?

    Data publikacji: 22 kwietnia 2014

    Deja vu jest silne odczucie, że sytuacja, w której aktualnie uczestniczymy miała już miejsce w bliżej nieokreślonej przeszłości. Prawie każdy z nas doświadcza od czasu do czasu takiego stanu. Czym właściwie to tajemnicze zjawisko jest i jakie są jego przyczyny? Czy deja vu dotyka osoby z wszystkich kultur i krajów, czy może jakąś grupę częściej?

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Alicja Leszczyńska

    Alicja Leszczyńska

    Czy warto uczyć się po nocach?

    Data publikacji: 17 kwietnia 2014

    Chyba każdemu zdarzyło się uczyć do późnych godzin nocnych przed ważnym egzaminem lub sprawdzianem. Problem pojawia się wtedy, gdy taka praktyka staje się codziennością. Uczniowie i studenci są często pod ogromną presją, aby uzyskiwać wysokie oceny. Wielu z nich, chcąc sprostać stawianym im wymaganiom, decyduje się na naukę do późnych godzin nocnych, poświęcając w ten sposób czas, który powinien zostać wykorzystany na sen.

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Czym jest pamięć naocznych świadków?

    Data publikacji: 14 kwietnia 2014

    Prawie codziennie oglądając telewizję, czytając gazety lub też rozmawiając ze znajomymi poznajemy historie mniej lub bardziej poważnych przestępstw. Zawsze oparte są one na opowieściach świadków oraz uczestników zdarzenia. Na ile jednak ich historie są prawdziwe? Czy sposób prowadzenia przesłuchań ma wpływ na rzetelne odpamiętanie zaistniałego zdarzenia przez świadków oraz ofiary?

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Co to są zdolności poznawcze?

    Data publikacji: 04 kwietnia 2014

    Każdy z nas posiada bardzo wiele zdolności poznawczych, elementarnych oraz złożonych.  To właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie komunikować się z innymi, poznawać otoczenie czy wykonywać codzienne czynności. Warto poddać je refleksji oraz zadbać o odpowiedni rozwój i stymulacje, aby zwiększyć ich szybkość oraz efektywność.

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Jak działa nasza pamięć? / Jak poprawić pamięć?

    Data publikacji: 04 kwietnia 2014

    Wiele z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudne byłoby życie bez zdolności zapamiętywania. Warto zapoznać się z mechanizmami działania naszej pamięci, aby ucząc się w odpowiedni sposób, wykorzystywać maksimum jej możliwości. Dzięki odpowiedniemu treningowi pamięci możemy zwiększyć pojemność naszej pamięci oraz znacznie poprawić szybkość zapamiętywania.

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Alicja Leszczyńska

    Alicja Leszczyńska

    Czy osoby starsze rzeczywiście mają słabą pamięć?

    Data publikacji: 01 kwietnia 2014

    Powszechnie uważa się, że na starość pamięć pogarsza się. Pogląd ten wydaje się uzasadniony, jako że osoby starsze często skarżą się, że nie są w stanie zapamiętać nowych informacji czy nabyć nowych umiejętności. Narzekają również na problemy z przypomnieniem sobie, gdzie odłożyły różne przedmioty i co miały zrobić za chwilę.

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Alicja Leszczyńska

    Alicja Leszczyńska

    Czy nieprzespane noce można odespać?

    Data publikacji: 10 marca 2014

    Specjaliści radzą, by każdej nocy spać od 7 do 8 godzin, jednak w dzisiejszych czasach bardzo wiele osób nie stosuje się do tych zaleceń. Przez nadmiar obowiązków w tygodniu ograniczamy sen do 5 lub 6 godzin, starając się niedobór snu uzupełnić w weekend. W związku z tym w piątek i sobotę śpimy np. 10 godzin, po to, aby nadrobić zaległości i „naładować baterie” na nadchodzący tydzień.

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Alicja Leszczyńska

    Alicja Leszczyńska

    Pamiętanie doświadczeń życiowych

    Data publikacji: 19 lutego 2014

    Czy wszystkie okresy życia pamiętamy równie dokładnie? Jakiego rodzaju wspomnienia przywołujemy najczęściej?

    Badania nad osobami w średnim wieku i osobami starszymi pokazują, że osoby te szczególnie łatwo przypominają sobie nie tylko wydarzenie niedawne, ale również te z okresu późnego dzieciństwa, dojrzewania i wczesnej dorosłości  (a więc z okresu od mniej więcej 10 do 30 roku życia).

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Alicja Leszczyńska

    Alicja Leszczyńska

    Co zrobić, aby móc skupić się na aktualnie wykonywanym zadaniu?

    Data publikacji: 19 lutego 2014

    Wyobraź sobie następującą sytuację. Jest środa wieczór. Pora snu zbliża się nieuchronnie. W myślach przeglądasz sobie listę rzeczy, które musisz wykonać w tym tygodniu: przeczytać raport, napisać zaległe sprawozdanie, wypełnić wniosek o nowy paszport, zarezerwować bilety do Wiednia, kupić nową klatkę dla królika, zaplanować remont sypialni… Lista jest długa i myślisz o niej z narastającym niepokojem.

    Czytaj więcej
    Oceń:
1 2 3 4