Blog

SORTOWANIE WG DATY OCENY AUTORA
  • Alicja Leszczyńska

    Alicja Leszczyńska

    W jakiej temperaturze uczy się i pracuje najefektywniej?

    Data publikacji: 24 lipca 2014

    Jest Ci za gorąco lub za zimno? Twoje zdolności poznawcze na tym ucierpią!

    W jakiej temperaturze uczy się i pracuje najefektywniej? Problem ten przeanalizował zespół holenderskich badaczy w niedawno opublikowanych badaniach. Przeczytaj artykuł, aby dowiedzieć się, jakie uzyskano wyniki.

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Jak nie zapominać?

    Data publikacji: 08 października 2014

    jak nie zapominaćPo tym, jak w ostatnim artykule poznaliśmy główne teorie opisujące na czym polega proces zapominania, w najnowszym przedstawiamy sposoby na to, jak nie zapominać.

    Opisujemy kilka najważniejszych procesów, wpływających na to, że mamy problemy z pamięcią, oraz sposoby jak sobie z nimi poradzić i zapobiec zapominaniu.

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Alicja Leszczyńska

    Alicja Leszczyńska

    Czy warto uczyć się po nocach?

    Data publikacji: 17 kwietnia 2014

    Chyba każdemu zdarzyło się uczyć do późnych godzin nocnych przed ważnym egzaminem lub sprawdzianem. Problem pojawia się wtedy, gdy taka praktyka staje się codziennością. Uczniowie i studenci są często pod ogromną presją, aby uzyskiwać wysokie oceny. Wielu z nich, chcąc sprostać stawianym im wymaganiom, decyduje się na naukę do późnych godzin nocnych, poświęcając w ten sposób czas, który powinien zostać wykorzystany na sen.

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Jak zapamiętywać słowa języka obcego?

    Data publikacji: 12 czerwca 2014

    Jeśli uczysz się obcego języka, z pewnością nie obcy Ci jest problem z zapamiętywaniem niezrozumiałych słów. Jeszcze większa trudność występuje z utrzymaniem takiego słowa, i jego znaczenia, w pamięci przez długi okres czasu.  

    Jest to często spotykana bolączka, z którą można się jednak uporać i sprawić, że nauka języka obcego nie będzie sprawiała problemów. Z pomocą przychodzi nam mnemotechnika zwana jako „technika słów zastępczych”, którą przestawiamy w poniższym artykule.  

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Co to jest pamięć gatunkowa?

    Data publikacji: 26 sierpnia 2014

    Co to jest pamięć gatunkowa?W kolejnym artykule zapraszamy do zapoznania się z terminem "pamięć gatunkowa".

    Mimo, że jest ona bardziej istotna dla zwierząt niż dla ludzi, to jest to ciekawostka, o której warto wiedzieć. Jest to swoisty prezent od naszych przodków, odpowiadający za pewne umiejętności i odruchy nawet od pierwszych godzin życia!

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Jak radzić sobie ze stresem?

    Data publikacji: 09 lipca 2014

    Na naszym blogu poruszaliśmy już dwukrotnie tematykę stresu – omówiony został jego negatywny wpływ na ludzki organizm, ze szczególnym uwzględnieniem samego mózgu. Stan chronicznego napięcia zaburza prawidłowe funkcjonowanie ciała i ducha.

    Ponieważ całkowite wyeliminowanie stresu z codziennego życia jest zadaniem niewykonalnym, warto zapoznać się z metodami pomagającymi radzić sobie z nim w różnych okolicznościach.

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Co to jest percepcja wzrokowa?

    Data publikacji: 09 czerwca 2014

    Po tym jak przybliżyliśmy percepcję słuchową w naszym poprzednim artykule, teraz opisujemy czym jest percepcja wzrokowa. Wszyscy zdajemy sobie sprawę jak ważny w naszym życiu jest zmysł wzroku. Chcąc przybliżyć ten temat opisujemy, między innymi, czym jest pasywne postrzeganie, tzw. recepcja sensoryczna, a kiedy proces ten przybiera aktywną formę.

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Na czym polega amnezja dziecięca?

    Data publikacji: 23 sierpnia 2014

    Na czym polega amnezja dziecięca?Jak najdalej sięgacie pamięcią jeśli chodzi o Wasze dzieciństwo? Jak dokładne są te wspomnienia?

    Każdy z nas przechowuje w pamięci jakieś wyrywkowe epizody z naszego początkowego okresu życia. Przeważnie jednak nie jest ich dużo, a do tego są niezbyt dokładne, jakby rozmyte. Dlaczego tak problematyczne jest przywołanie tych wspomnień i czym to jest spowodowane? O tym w naszym kolejnym artykule na temat tajemniczej "amnezji dziecięcej". 

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Alicja Leszczyńska

    Alicja Leszczyńska

    Pamiętanie doświadczeń życiowych

    Data publikacji: 19 lutego 2014

    Czy wszystkie okresy życia pamiętamy równie dokładnie? Jakiego rodzaju wspomnienia przywołujemy najczęściej?

    Badania nad osobami w średnim wieku i osobami starszymi pokazują, że osoby te szczególnie łatwo przypominają sobie nie tylko wydarzenie niedawne, ale również te z okresu późnego dzieciństwa, dojrzewania i wczesnej dorosłości  (a więc z okresu od mniej więcej 10 do 30 roku życia).

    Czytaj więcej
    Oceń:
  • Magdalena Leśniak

    Magdalena Leśniak

    Jak przebiega proces zapamiętywania?

    Data publikacji: 19 stycznia 2015

    Jak przebiega proces zapamiętywania?

    Nierzadko zdarza się, że potrafimy sobie z łatwością odtworzyć jedynie fragment pewnych wydarzeń z przeszłości. Przykładowo, świetnie pamiętamy moment przejażdżki straszną kolejką, ale nie potrafimy przypomnieć sobie osoby, która nam wtedy towarzyszyła.

    W poprzednim artykule wprowadziliśmy w złożony sposób powstawania wspomnień. W poniższym artykule opisujemy jakie zmiany muszą zajść jednak w naszym mózgu, aby materiał został przyswojony?

    Czytaj więcej
    Oceń:
1 2 3 4